Remissvar till DCA

— riksdagsledamöter

— regeringsmedlemmar

— politiska partier lokalt

— en rad andra mottagare

USA:s och Sveriges försvarsministrar har undertecknat avtal om amerikanska militärbaser i Sverige. Avtalet kräver Riksdagens godkännande, och där beräknas omröstning ske i maj.

Fredsrörelsen på Orust har skickat remissvar om avtalet. Läs på deras webbplats:

Avtalet kan läsas här:

Relaterat
Brev om DCA till bland annat riksdagsledamöter
Björn Backengård: Överenskommelse om militärt samarbete, DCA, mellan Sveriges och USA behöver granskas noga!
Hot om kärnvapenkrig allvarlig följd av DCA-avtalet med USA om försvarssamarbete.
Nya DCA-avtalet med USA minskar Sveriges oberoende och ökar risken för krig. 12 november
Skiftet: Stöd uppropet Nej till DCA: ”Till Riksdagens alla partier Inga amerikanska trupper och vapen på svensk mark!”
Brev till riksdagsledamöterna om DCA, Defense Cooperation Agreement, 10 december. ”Mänskliga rättigheters dag”
Polisanmälan angående lagbrott i samband med DCA- avtalet.

Föregående artikelMänniskor som bor i glashus bör inte kasta sten i glashus – USA:s hyckleri och inblandning i andra länders val
Nästa artikelGuardian: Fånge i hemligt CIA-läger fungerade som träningsredskap för att lära ut tortyrteknik till blivande förhörsledare

1. Att skriva under ett sådant avtal måste bedömas som landsförräderi och bestraffas i enlighet därmed!

2. Herregud de går att läsa detta avtal hos fredsrörelsen på länken ovanför. Kände bara till några mindre bitar före dess. VAD i SKOGEN är detta. Detta kan SJÄLVKLART ALDRIG accepteras. Det finns EJ MINSTA lilla chans att detta kan och får gå igenom. Och vad i SKOGEN håller medierna på igen. UT OCH VA ÄRLIGA om vad detta betyder och innebär. Hur i SKOGEN kan medierna bete sej på detta vis? Räckte de EJ med jävla Nato medlemskapet. Sverige och dess befolkning behöver veta om vad detta innebär och betyder. Debatter, OCH MÅNGA program MÅSTE ägnas åt detta högsta förräderi. Och detta snabbt och nu FÖRE omröstning på seriöst sätt. Debatter och flera program måste ägnas åt detta GENAST där politiker också ställs till svars ju för fan, detta DCA avtalet är ju FÖRNEDRANDE på HÖGSTA nivå ju